Nyhet31 maj 2022

Christina Steer blir Head of Travel Trade hos Visit Sweden

Med start den 22 augusti blir Christina Steer Visit Swedens Head of Travel Trade, med ansvar för bolagets utländska resebranschrelationer.
Christina Steer2.jpg

- Jag är mycket glad att det blir Christina som ska leda vårt internationella Travel Trade-team då vi genom henne får en mycket kompetent kollega med lång och viktig erfarenhet kring internationell bearbetning av just företag och verksamheter och marknadsföring, säger Visit Swedens vd Susanne Andersson.

Christina kommer senast från en roll som Marketing Manager Scandinavia, Finland & Baltic States hos Qatar Airways men har tidigare även innehaft olika roller inom marknadsföring hos både Lufthansa och Lufthansa Cargo.

Som Head of Travel Trade hos Visit Sweden ska Christina leda ett internationellt team på fem personer, stationerade i Tyskland, Storbritannien, Nederländerna, USA och Kina.

Travel Trade hos Vist Sweden innebär bearbetning av och service till internationell resebransch som är intresserad av Sverige som destination.

- Det känns fantastiskt roligt att ha fått förtroendet att tillträda den här tjänsten. För mig som har valt att flytta till Sverige från Tyskland för mer än 15 år sedan är det extra speciellt att marknadsföra just Sverige som semesterland i olika delar av världen, säger Christina Steer.

Christina kommer att ingå i avdelningen Brand & Marketing och rapportera till Tina Olsson och Nils Persson som båda är Chief Marketing Officers hos Visit Sweden.

Jim Hofverberg, Koncernkommunikationschef Visit Sweden 070-644 64 12

Marknadsföringsbolaget Visit Sweden har av den svenska regeringen det officiella nationella uppdraget att marknadsföra Sverige som turistland, för att bidra till visionen att Sverige år 2030 är världens mest hållbara och attraktiva resmål byggt på innovation. Genom marknadsföring som leder mot ett mer medvetet resande tillför Visit Sweden hållbart värde för svensk besöksnäring. Visit Sweden är ett statligt ägt aktiebolag med närmare 60 medarbetare. Bolaget som år 2021 omsatte cirka 175 miljoner svenska kronor är baserat i Stockholm med medarbetare i länder som värderas viktiga att finnas representerade i. www.visitsweden.com