Nyhet29 juni 2022

Skippa strul inför utlandsresan – åk på en utlänsresa och upptäck Sverige

Det finns mängder med svenska restips, men Visit Sweden presenterar den enda som utgår från svenska musikskattens mest kända skivomslag. Spara ner kart-koordinaterna, ladda ner en spellista och upplev Sverige från ett mer musikaliskt perspektiv. Semestra i svenska skivomslag.
CoverSwedenMap.jpg

En av de vanligaste frågorna i många nätforum går i stil med ”Jag ska resa i det här området i sommar, någon som har lite tips?”.

Därför har Visit Sweden nu tagit fram en ”bucket list” för sommarens svenska road trip som helt utgår från platserna där kända svenska skivomslag fotats.

-Det är bara att spara bucket-listan, klicka på kartkoordinaterna, ladda ner en Spotifylista med musiken, på högsta volym och bege sig ut på upptäcktsfärd, säger Visit Swedens kommunikationschef Jim Hofverberg.

I Visit Swedens nya Youtubeserie Cover Sweden följer man med programledarna Erik Ekstrand och Ayan Jamal runt i Sverige då de besöker och upptäcker spännande platser som pryder omslagen på några av de mest klassiska, svenska skivomslagen. Fredrik Strage står för den musikaliska expertisen.

I serien ges ett hundratal aktivitetsförslag i Sverige – förslag det nu alltså är möjligt att bocka av i sommarens mest musikaliska ”bucket list”.

Visit Sweden Bucket List Cover Sweden

Visit Swedens You Tube-serie Cover Sweden
www.visitsweden.se/coversweden

Pressbilder Cover Sweden